Настав час поглянути на те, що чекає маркетолога в 2019 році. Які SEO стратегії і тактики будуть домінувати в поточному році? Що допоможе оволодіти пошуковою видачею і принесе більше прибутків?

Проблема в тому, що пошукові системи постійно міняють «правила гри»: оновлюються алгоритми, вводяться нові фільтри, з’являються нові чинники ранжирування. Але трансформується не тільки пошук. Змінюються уподобання і звички користувачів. Ті прийоми і техніки пошукового маркетингу, які ще кілька років тому приносили результат і конвертували відвідувачів в покупців, перестають працювати. Щоб успішно просуватися в пошукових системах в мінливих умовах, важливо розбиратися в нових тенденціях.

Головні тенденції SEO в 2019 році

10 ключових факторів успіху

1. Розуміння цільової аудиторії і намірів відвідувачів сайту

Що віддає перевагу ваша аудиторія: тексти, зображення, відео чи аудіо? Розуміючи запити цільової аудиторії, маркетолог може вибрати найбільш ефективну форму подачі контенту в потрібному місці і в потрібний час.

Смаки, інтереси і уподобання відвідувачів сайту, можуть
змінюватися дуже швидко. Щоб встигати за увагою своєї аудиторії
недостатньо мати тільки симпатичний дизайн сайту. Важливо, сайт повинен
залучати відвідувача. В результаті пошукові системи оцінять цей факт по
достоїнству, а ваш відвідувач буде зацікавлений у продовженні взаємодії
з вашим брендом.

Продумана карта користувальницького шляху (Customer Journey Map) здатна не тільки залучити відвідувача сайту. Вона дозволяє провести його по всій воронки продажів. Тільки одного збільшення охоплення за рахунок використання ключових запитів з довгим хвостом вже недостатньо. Необхідний спонукати відвідувача до купівлі, використовуючи різні форми і клікабельні елементи дизайну сайту.

Ідеальна тактика передбачає передбачення наступних питань у відвідувача після отримання відповіді на свій перший запит. Карта користувальницького шляху повинна вести до єдиної мети – до угоди.

Якщо при аналізі ключового запиту ви бачите, що перші
рядки пошукової видачі зайняті різноманітними каталогами та оглядами (і вашого
сайту немає в цьому списку), сміливо переходьте до іншого запитом з поточного
кластера.

2. Вихід за рамки традиційних пошукових систем

Вибухове зростання електронної торгівлі і мобільних додатків змушує фахівців враховувати вимоги не тільки Яндекс і Google. Сьогодні вже недостатньо бути в ТОП-З традиційної пошукової видачі. Як тільки потенційний покупець знайшов свою перевагу у мобільному інтернет, його інтерес вийде за рамки традиційного веб-сайту.

Якщо ваша цільова аудиторія шукає підходящі мобільні
додатки, маркетолог повинен це врахувати в своїй маркетинговій стратегії. Сформувалися
тенденції зобов’язують компанії мати свої додатки і брати участь в рейтингах App Store.

Популярність відео та аудіо контенту змушує компанії
використовувати нові канали комунікацій — подкасти в стилі радіо і телепередач.
Сильні бренди стають багатогранними, одного веб-сайту вже недостатньо.

Принаймні, в 2019 році необхідно передбачити
оптимізацію веб-ресурсу для різних пристроїв. Цього факту вже не можна
ігнорувати, платоспроможна аудиторія не випускає мобільні телефони
рук. Контент повинен бути оптимізований під різні пристрої для найбільш
ефективного охоплення цільової аудиторії.

3. Структурована розмітка даних – ключ до успіху

Структурована розмітка даних або микроразметка – це дієвий спосіб виділити сайт в результаті пошуку. Пошукові роботи швидше і якісніше обробляють інформацію на веб-ресурсу, що дозволяє сформувати пошуковими системами унікальний фрагмент з розширеною інформацією. Микроразметка робить сайт більш помітним в пошуковій видачі, виділяє його на тлі конкурентів і залучає більшу кількість відвідувачів.

Взаємозв’язок між контентом і поведінкою відвідувачів сайту
повинна підтримуватися структурованої розміткою даних. Інформаційна
архітектура (рубрики, теги, метадані) повинна сприяти розумінню суті
вмісту і підштовхувати відвідувачів до подальших переходах з метою більш
глибокого занурення в тему.

Штучний інтелект пошукових машин швидше і
ефективніше ранжує сайти з микроразметкой, особливо це стосується мобільного
пошуку. Незалежно від того, наскільки хороший десктопний варіант веб-ресурсу,
мобільний інтернет вимагає швидкої обробки контенту.

4. Унікальний контент – це король SEO

Пошукові системи довели, що акцент переноситься на оцінку якості контенту. Якщо створювати контент виключно для того, щоб показати, що сайт ще «живий», цього буде недостатньо для виведення веб-ресурсу у верхні строчки видачі.

Контент повинен володіти унікальністю і глибиною розкриття теми (лонгриды повертаються!). Чим точніше відповідність змісту сайту темі запиту користувача, тим вище ранжується веб-сайт пошуковими машинами.

Контент повинен вирішувати проблему. Якщо зміст сайту може
відповісти на запити, отримати нові ліди, підштовхнути до фази операції, допомогти для
SEO (природні
посилання), посилити репутацію бренду, уявити соціальні докази, то
вас чекає перемога в конкурентній боротьбі за перші позиції в пошуковій видачі.

5. Професійність – Авторитетність – Достовірність

Якісний сайт — це сайт, який відмінно вирішує поставлену задачу. Кожна сторінка створюється з певною метою. Більшість сайтів існують для того, щоб допомогти користувачам отримати яку-небудь корисну інформацію. Інші сайти запускаються виключно для заробітку грошей веб-майстрами.

Яндекс і Google застосовують різні стандарти до різних типів сторінок веб-сайту для об’єктивної оцінки їх якості. Особливі вимоги Google висуває до сторінок, які можуть істотно вплинути на добробут, здоров’я, фінансове становище користувача. Для цього застосуємо термін YLYM (your life your money) — ваше життя, ваші гроші.

Останнім часом фокус Google все більше зміщується в бік моделі E-At (професійність — авторитетність — достовірність). Дана модель використовується для оцінки якості контенту сайту і є одним з чільних факторів. Для визначення параметрів моделі пошукова система сканує сайт на наявність фактичних доказів професіоналізму, авторитетності, достовірності веб-ресурсу в цілому і сторінки або автора зокрема. Якщо оцінюється спеціалізований сайт, то автор матеріалів повинен мати фахову освіту та досвід роботи в даному напрямку, що повинно бути вказано на сайті.

  • У 2019 році доцільно розмістити контент,
    доводить ваш професіоналізм. Відгуки і рейтинги найбільш реальних клієнтів
    ефективним способом доведуть вашу компетентність.
  • Чим більше расшарівать ваш контент тим вище
    авторитетність сторінки вашого ресурсу. Ставте кнопки «Поділитися» в зручному
    для користувача місці. Надайте можливість коментувати свій контент.
    Це підкреслить значимість і авторитет вашого ресурсу.
  • Простіше домогтися успіху на хайпових темах. Але
    достовірність інформації спирається не стільки на чутках і домислах. Не бійтеся
    ставити посилання в текстах на сторонні ресурси, здатні підтвердити ваші
    заяви.

6. Технічні фактори SEO

З кожним роком сайти ускладнюються з метою відповідності
зростаючим запитам споживачів. Як наслідок, зростає частка інвестицій в технічні
аспекти SEO,
сприяють пошуковому просуванню.

  • Швидкість

Сайти будуть ставати швидше тільки
тому, що пошукові системи ранжують їх усі в більшому обсязі. Чим менше
фізичних ресурсів потрібно від пошукових машин, тим більший обсяг
інформації вони зможуть опрацювати у певний відрізок часу. Швидкість сайту
економить інвестиції пошукових систем, а вони у свою чергу підтримують швидкі
сайти.

  • JavaScript

Мультипарадигменный мова програмування JavaScript розвивається з величезною швидкістю. Його використання дозволяє скоротити час при вирішенні великої кількості прикладних задач. Мова дозволяє розробляти ігри, сайти, API і багато іншого. Для маркетологів це означає, що настав час познайомитися з основами JavaScript, і з тим, як основні пошукові системи взаємодіють з сайтами, які використовують JavaScript скрипти.

  • PWA-додатки

Progressive Web Applications — це веб
додатки, створені з використанням певних технологій для досягнення
заданих цільових показників. Програми об’єднують технології JS + HTML + CSS
і дозволяють поєднати простоту використання веб-сайту зі специфікою прикладних
програм. PWA-додатки є логічним продовженням Accelerated Mobile
Pages (AMP).

7. On-page оптимізація

Зворотні посилання буде залишатися важливим фактором для SEO, але on-page оптимізація сторінок сайту зможе стати альтернативною
тактикою виведення ключових запитів в ТОП пошуку.

На які завдання варто звернути увагу перед початком оптимізації:

  • Контент повинен містити метатеги,
    відповідні загальним високочастотним запитам споживачів
  • Внутрішня перелінковка повинна забезпечувати
    переходи на інші релевантні сторінки сайту, які відповідають темі запиту
    споживача
  • Внутрішній пошук по сайту повинен вести до скорочення
    кроків для конверсії сайту
  • Воронка продажів для обраної цільової аудиторії
    повинна бути типовою з метою скорочення витрат на залучення одного клієнта
  • Воронка продажів повинна бути візуально зрозумілою з
    метою виявлення слабких місць процесу конверсії

Маркетолог повинен приділити особливу увагу конверсії сайту. Саме нижня частина воронки здатна окупити всі затрати і зусилля SEO.

8. Голосовий пошук настає

Останні десятиліття голосовий пошук вважався вдалим
жартом. Але з 2015 року «жарт» стала реальністю. Швидше за все, великі
компанії стануть піонерами в цій темі, і спробують домогтися конкретних
результатів.

Ймовірно, успіх буде досягти для простих сценаріїв
пошуку релевантної інформації на користувальницький запит. Більш складні
варіанти пошуку потрібної відповіді залишаться у традиційних форматах.

9. Машинне навчання у роботі пошукових машин

Мета машинного навчання — передбачити результат за вхідним
даними. Чим різноманітніше вхідні дані, тим простіше машині знайти закономірності
і тим точніше результат пошуку.

Пошуковим машинам потрібні дані, ознаки (фічі) і алгоритми.

  • Дані

Пошуковики збирають дані як можуть. Хочете визначити спам — потрібні приклади спам-листів, передбачати курс акцій — потрібна історія цін, дізнатися інтереси користувача — потрібні його лайки або посади. Даних потрібно як можна більше.

  • Ознаки (фічі)

Під фічами розуміються ознаки сутностей (властивості, характеристики). Це можуть бути: пробіг автомобіля, стать користувача, ціна акцій, навіть лічильник частоти появи слова в тексті. Пошукова машина навчається розуміти, на що їй конкретно треба дивитися. І це добре, коли структуровані дані лежать в таблицях. По суті, це і є фічі.

  • Алгоритми

Алгоритми потрібні для вирішення прикладних завдань, що стоять перед пошуковими машинами. Від них залежить точність, швидкість роботи і розмір готової моделі пошуку.

Враховуючи вищевикладене, в 2019 році маркетологи повинні
взяти до уваги, що намітилися тектонічні зрушення в пошуку і готувати
якісні набори даних для власних веб-ресурсів.

10. Оптимізація сайтів під додаткові елементи SERP

SERP (Search Engine Results Page) – видача результатів, відповідей, яку пошукова система організовує під запит користувача. Пам’ятаєте? Заголовок і сниппет — перше, що попадається на очі при виборі веб-ресурсу.

Настав час звернути увагу на додаткові елементи
пошукової видачі. Вони з’являються перед першими позиціями в SERP і здатні
забрати практично весь трафік. Ці спеціальні елементи можуть істотно
збільшити шанси потрапити вашого сайту над ТОП видачі, але тільки за умови, що
в них є посилання на ваш веб-ресурс.

Список спеціальних елементів Google:

  • Карусель
  • Рекламні сайти
  • Товари за запитом
  • Швидкий відповідь
  • Карти
  • Блок з відповідями або обраний сніппет
  • Карти зі списком
  • Головні новини
  • Картинки
  • Графа знання
  • Локальний граф знань

Додаткові елементи Яндекса – «Колдунщики»:

  • Картинки
  • Вакансії
  • Валютний калькулятор
  • Конвертер
  • Вікіпедія
  • Відео
  • Психологічна допомога
  • Карти
  • Відключення води
  • Маркет
  • Час
  • Адреси
  • Телепрограма
  • IP-адресу
    користувача
  • Котирування
  • Музичний плеєр
  • Погода
  • Розкладу
  • Новини
  • Стихолюб

Критерії вибору елемента SERP із запропонованого списку залежать від інтересів цільової аудиторії і підготовленості вашого веб-ресурсу до показу в цьому спеціальному елементі пошукової видачі. Маркетолог повинен передбачити в бюджеті на маркетинг можливість обігнати конкурентів за рахунок використання додаткових елементів SERP.

Підведемо короткий підсумок

В останні роки, після запровадження оновлених алгоритмів пошуковими машинами, завдання SEO стали відходити на другий план і поступатися пальмою першості PPC і SMM. Але головна перевага SEO-просування будь-якого бізнес-проекту залишається незмінним: ця маркетингова стратегія має довгострокові наслідки. Вкладаючи фінанси і зусилля в SEO зараз, ви закладаєте рентабельність власного бренду на довгострокову перспективу. Для вирішення короткострокових та середньострокових завдань є PPC і SMM.

© Блог про маркетинг ActualMarketing