Сьогодні майже неможливо запропонувати споживачеві унікальний товар або послугу. У якій ніші ви б не працювали, у вас напевно є конкуренти. Чому ж один бізнес процвітає, а інший – з вельми схожим пропозицією – вже закрився?

Виграють ті, хто вміє грамотно доносити інформацію про себе до потенційних клієнтів. У недавньому минулому бізнесменам доводилося виділяти помітну частину прибутку на традиційну рекламу, білборди, ролики на радіо і телебаченні, барвисті оголошення в газетах. Інтернет і соціальні мережі в корені змінили ситуацію. Вони дозволяють знайти свого споживача, не розпорошуючи фінансові ресурси на рекламу з величезним охопленням. Є одне важливе «але»: інструментами потрібно вміти користуватися. Розглянемо плюси і мінуси інтернет-маркетингу, а також його найбільш ефективні інструменти.

Особливості маркетингу продажів в Інтернеті

Отже, ви плануєте просувати свій бізнес в Інтернеті. Для того, щоб отримувати адекватні результати, необхідно знати про плюси і мінуси цього виду рекламного маркетингу.

До плюсів відносяться:

  • Низькі витрати

  • На відміну від традиційної реклами, маркетинг в Інтернеті не вимагає величезних витрат. Просування в соціальних мережах можна собі дозволити, навіть маючи мінімальний бюджет.

  • Таргетованість

  • Можливість вийти на потрібну аудиторію. В традиційних засобах інформації ви платите за широке охоплення. Але чи так він потрібний? Наприклад, ви продаєте фітнес-батончики. Завдяки рекламі на телебаченні про продукт дізнаються різні групи: пенсіонери, підлітки, ті, хто не звертає увагу на свою дієту. Серед аудиторії буде і цільова група: люди, які регулярно займаються спортом.

    Реклама в соціальних мережах дає можливість більш прицільно шукати свого споживача. Існує можливість відфільтрувати аудиторію рекламного оголошення за віком, статтю, інтересами.

  • Близькість до споживача

  • Присутність в соціальних мережах дає можливість клієнтам залишати відгуки про товари і послуги. Орієнтуючись на їх думку, підприємці можуть поліпшити свій продукт.

  • Можливість створення доброзичливого іміджу

  • Бренд, який відповідає на питання клієнтів, має перевагу над тим, хто не займається просуванням в Інтернеті. Людям важливо розуміти, що до них прислухаються і цінують їх думку.

  • Оперативність реакції

  • Вимірювати ефективність традиційної реклами важко: впізнаваність підвищилася, але цей чинник вплинув на продажу? Рекламний маркетинг в Інтернеті дає можливість побачити результат: яким було кількість переходів на сайт, скільки покупок скоєно.

    Інтернет-маркетинг має свої недоліки:

    • створення ефективних оголошень вимагає спеціальних навичок (в дизайні, SMM, SEO);
    • потребує регулярних витрат часу;
    • неможливість вийти на цільову групу, якщо вона не присутня в Інтернеті.

    Для того, щоб цифровий маркетинг приносив результати, необхідно вивчати свою аудиторію і вибирати найбільш відповідні інструменти для просування.

    E-mail розсилка

    Тематичні статті про маркетинг

    Чутки про смерть e-mail-маркетингу сильно перебільшені. З появою соціальних мереж про старої-доброї масової розсилки електронних листів якось забули. Між тим вона як і раніше здатна демонструвати хороші результати.

    Розрізняють кілька видів розсилки:

    • тригерна – інформаційні листи про зміну статусу замовлення, появу товару, знижкової купоні в день народження;
    • продає – листи про знижки, акції, бонуси;
    • контентна – листи з акцентом на інформаційній та мотиваційної складової. Виробники кросівок можуть підказати нові вправи, виробники посуду – цікаві рецепти;
    • реактивационная – листи, відправлені з метою відновити контакт зі споживачем.

    Існують спеціальні сервіси, призначені для оформлення і масової розсилки електронних листів. Головний секрет ефективності e-mail-маркетингу – користь для клієнтів. У соціальних мережах дозволені просто красиві картинки, не несуть особливого смислового навантаження. Однак відкриваючи лист, передплатник повинен знати, що витягне з нього вигоду. Настирливі нагадування про саме існування компанії досить скоро почнуть відходити в спам.

    Контекстна реклама

    Контекстна реклама нового покоління

    Базуючись на ваших запитах, пошукові системи пропонують схожі послуги. Якщо вас попало поцікавитися цінами пластикових вікон, то протягом довгих місяців ви будете бачити контекстні рекламні оголошення на цю тему.

    До плюсів цього просування відносяться низький поріг входу і можливість таргетувати рекламу. Навіть самі скромні бюджети згодяться для того, щоб оплатити певну кількість показів.

    Мінуси – втома споживача від такого виду реклами, неможливість встановити довірчі відносини з потенційним клієнтом. Всюдисущість контекстних оголошень призвела до того, що все більше людей користуються спеціальними блокувальниками або просто ігнорують таку рекламу. Навіть якщо людина перейде по посиланню, то ймовірність конвертувати швидкоплинний інтерес в покупку все одно буде низькою. Сьогодні користувачам Інтернету вимагається щось більше, ніж одне оголошення, щоб розлучитися з грошима. Наприклад, позитивні відгуки про товар або послугу.

    Посилальне просування

    Сьогодні цей інструмент вже можна вважати застарілим. П’ятнадцять років тому створення масиву посилань на ваш сайт на інших ресурсах було достатньо для того, щоб з’явиться на перших сторінках пошукових систем. З тих пір порозумнішали і користувачі, і, що важливіше, пошукові системи. Вони навчилися розпізнавати штучно роздуті показники посилань і з недовірою ставляться до сайтів, на які ті ведуть.

    Соціальні мережі (Facebook, VK, Однокласники)

    Інструменти для роботи з соціальними мережами

    В останні кілька років інтернет-маркетинг непропорційно фокусується на соціальних мережах. Успіх Facebook та його аналогів дійсно вражає уяву. Головна соціальна мережа планети пропонує вам базу в два мільярди користувачів, і ви можете знайти вашу цільову групу, відфільтрувавши їх за географічним положенням, віком, статтю, інтересами і безлічі інших параметрів.

    В чому ж підступ? Значущі соціальні мережі вже давно не новачки в рекламному бізнесі. У вас якісний продукт і цікаві ідеї по його просуванню, ви готові витрачати час на спілкування з користувачами і розраховуєте на вірусний ефект? Все це чудово, але акціонерам Facebook потрібен прибуток. Тому за те, щоб ваші ж передплатники побачили ваші нові пости, доведеться заплатити.

    Сьогодні в соціальних мережах не існує строгих правил. Великі гравці занадто часто змінюють власні алгоритми, намагаючись зробити їх максимально ефективними. Як тільки вам вдалося відкрити дієві прийоми ведення сторінки, вся їх результативність зникає після чергового оновлення алгоритму.

    Що ж робити:

    • робити ставку на якісний контент – хороший імідж в будь-якому разі не зашкодить;
    • відповідати на запитання та коментарі – взаємодія з реальними клієнтами завжди йде в плюс;
    • уважно стежити за ефективністю платного просування, навіть якщо ви віддаєте маркетинг в соціальних мережах на аутсорсинг, не забувайте перевіряти показники;
    • не класти всі яйця в одну корзину – використовувати набір інструментів для маркетингу продажів в Інтернеті, не обмежуючись лише Facebook і VK.

    Компанії, що пропонують просування в соціальних мережах, не завжди встигають зорієнтуватися в нових алгоритмах мережі. Існує небезпека, що навіть професіонали застосовують застарілі способи розкрутки постів. Якщо ви вирішуєте витратити гроші на пошук потенційних клієнтів через соціальні мережі, переконайтеся, що ви отримуєте віддачу.

    Великі бренди потихеньку відходять від банальної реклами і фокусуються на створення позитивного іміджу. Одна справа, коли вам на очі попадається реклама йогурту зі слоганом, який не змінювався вже кілька років. У кращому випадку ви отмахнетесь від неї, в гіршому – відчуєте роздратування через набридання і відсутності уяви у маркетолога. Зовсім інша справа, коли компанія, що виробляє йогурти, пропонує вам цікавий контент: радить замінити майонез в салаті на натуральний низькокалорійний йогурт (адже скоро літо!), ділиться рецептами салатів, представляє нові смаки свого продукту, цікавиться вашою думкою з приводу того, якого смаку вам не вистачає. До таких постів не гріх залишить коментар або навіть поділитися ними на своїй сторінці.

    Instagram

    Маркетинг в неформальному, людському форматі

    У ряді соціальних мереж Instagram стоїть осібно. Фокус на фото – і відеоконтенті диктує особливі правила просування в рамках цієї мережі.

    Майданчик приваблива для бізнесменів з кількох причин:

    • вона популярна у молодих людей;
    • Instagram знаходиться на гребені хвилі – у майданчика імідж модною, цікавої соціальної мережі, тут немає такої кількості «мертвих» акаунтів, як в Facebook;
    • користувачі Instagram з більшою охотою ставлять позначки «подобається», залишають коментарі, купують речі, побачені в соціальній мережі;
    • нове покоління, з якого в основному складається аудиторія Instagram, абсолютно нормально ставиться до реклами в соціальних мережах.

    У той же час відбувається швидке перетворення Instagram у великого гравця рекламного ринку. Соціальна мережа вже встигла змінити принцип показу постів у стрічці. Тепер алгоритм вибудовує їх не в хронологічному порядку, а за ступенем «релевантності», Офіційне пояснення: Instagram прагне демонструвати своїм користувачам найцікавіше. Справжня причина – майданчик зробила своїм пріоритетом не нарощування аудиторії, а монетизацію.

    На практиці це означає, що тепер ефективне просування в Instagram, як і у Facebook, не обійдеться без фінансових вкладень і спеціальних помічників. Адже алгоритм майданчика буде демонструвати ваші пости лише в тому випадку, якщо достатня кількість користувачів визнає їх цікавими. Виходить замкнуте коло: користувачі не можуть бачити ваш контент, оскільки він непопулярний, а він непопулярний, оскільки алгоритм Instagram його не показує.

    Як вийти з цієї ситуації?

    Просування в Instagram

    Отже, обліковий запис в Instagram створена і наповнена контентом, в самому вигідному світлі представляє ваш бізнес. Що далі? Необхідно знайти якомога більшу кількість передплатників і залучити їх в комунікацію з вашим брендом.

    Це можна робити вручну, по одному додаючи в друзі зареєстрованих користувачів. Такий спосіб неефективний і до того ж вимагає великих витрат часу. Тому без спеціальних сервісів не обійтися. Одним з найбільш ефективних є Zengram.

    Що дає підписка на його послуги:

    • таргетовані налаштування – просування вашого облікового запису за допомогою географічних налаштувань, найпопулярніших хештегів, цільових груп;
    • розумний алгоритм – занадто швидке зростання передплатників може викликати блокування аккаунту. Zengram дозволяє популярності збільшуватися таким чином, щоб уникнути перевірок з боку Instagram;
    • ефективний аналіз – в особистому кабінеті на майданчику Zengram користувач може відстежувати розкручування власного облікового запису, активність конкурентів і конверсію продажів.

    Сервіс Zengram є своєрідним компасом, дозволяє набагато швидше і з меншою кількістю зусиль дістатися до мети.

    Сайт

    Незважаючи на запевнення популярної реклами, імідж – це все. Презентабельні і популярні акаунти в соціальних мережах, ефективна розсилка не врятують, якщо ваш сайт застряг на початку нульових.

    Немає необхідності перетворювати сайт компанії в справжній портал, достатньо кількох сторінок з продуманими текстами і солідним дизайном. Процес створення сайтів сьогодні настільки автоматизований, що технічно обдарований людина цілком може впоратися із завданням самостійно. Є чимало сервісів, готових за скромну плату допомогти вам у запуску сторінки-візитки.

    Висновок

    Інтернет-маркетинг знаходиться лише на самому початку своєї історії. Його правила змінюються швидко, і непорушних постулатів поки не існує. Ясно одне: просування в Інтернеті вимагає часу, зусиль і уяви. Безособова реклама, адресована всім і нікому, відходить у минуле. Нове покоління споживачів купить ваш товар тільки в тому випадку, якщо буде відчувати емоційний зв’язок з вашим брендом.