В інтернет-маркетингу коефіцієнт конверсії сайту означає відношення кількості покупців до загальної кількості всіх відвідувачів веб-сайту. З допомогою цього «грошового» показника просто визначити ефективність вашого інтернет-представництва.

Створюючи плани маркетингу і стверджуючи бюджети на інтернет-просування, будь-який бізнесмен закладається на отримання прибутку. Ризики недооцінити важливість коефіцієнта конверсії в значній мірі впливають на розмір ефективних витрат на маркетинг.

3 «кити» успіху в інтернет-маркетингу

Кожен підприємець, що використовує інтернет-маркетинг, потребує трьох основних складових успіху:

  • трафік
  • конверсія
  • продажу
  • І ми точно знаємо, як виглядає воронка продажів:

    Збільшення трафіку -> збільшення конверсії сайту -> збільшення продажів

    Існує велика кількість способів вплинути на зростання трафіку. Однак, якщо не відбувається перетворення відвідувачів у покупців, важко досягти високих продажів. Насамперед на конверсію сайту впливає якісний контент, який дає людям привід відвідати ваш сайт. Далі, контент формує бажання дізнатися про ваші послуги і бізнесі як можна більше. Для задоволення потреби потенційних клієнтів вам буде потрібно різний зміст сайту: цільові сторінки, інформативний блог, шаблони документів, графіки, відео і т. п., завдяки яким ви зможете домогтися спланованих цільових дій на шляху перетворення відвідувача на покупця.

    Більше каналів інтернет просування — більше трафіку

    Як тільки ви наповните свій сайт різноманітним змістом, відповідним запитам ваших клієнтів, необхідно провести роботу по поширенню інформації. Потрібно поділитися свої контентом, але перед цим етапом просування доцільно виконати аналіз і визначити доступні ефективні канали інтернет-маркетингу. Безумовно, широке охоплення цільової аудиторії впливає на зростання трафіку сайту, але не всі відвідувачі однаково корисні. Без націлювання може прийти на сайт багато цікавих, але не зацікавлених у купівлі людей.

    Трафік конвертує відвідувачів в покупців

    Ви можете отримати багато цільового трафіку, але, якщо ваш сайт не налаштований на отримання покупців, ваші зусилля і витрати не приведуть до успіху. Вартість залучення клієнтів буде вище очікуваного прибутку. Стратегія інтернет-маркетингу, яка б вона не була чудова, почне давати збої.

    Фактори, що впливають на зростання коефіцієнта конверсії

  • Комерційна пропозиція. Якщо послуга, яку ви пропонуєте клієнту у високий сезон, погано продається, значить відвідувача цікавить щось інше. Розуміння потреб цільової аудиторії – це головний фактор успіху. Якщо з цільової сторінки йде відвідувач, треба міняти оферту і робити акценти на реальні вигоди покупця.
  • Алгоритм цільових дій. Що повинен зробити відвідувач, щоб знайти свою вигоду і задовольнити свій споживчий попит? З яких сторінок сайту йдуть потенційні клієнти? Пройдіть весь маршрут конвертації відвідувача в покупця, і оптимізуйте карту клієнта, прибираючи бар’єри, що заважають зробити мікро-конверсії.
  • Діалог з відвідувачем. Задайте йому пряме запитання: «Чим ви можете бути корисні?» Навіть якщо вступлять в діалог одиниці, це скоротить шлях до купівлі та збільшить конверсію сайту.
  • Зручність і унікальність сайту. Намагайтеся бути унікальними, зберігаючи зручність навігації. Це повинно виявлятися не тільки в комерційній пропозиції, але і в формі його подачі. Дизайн сайту, оформлення контенту, меню, оригінальні форми і т. д. Дайте відвідувачу можливість зробити вибір у вашу користь.
  • Технічні помилки. Велика кількість технічних недоробок впливають на конверсію сайту. Швидкість завантаження сторінок сайту, наявність помилок у програмному коді, наявність битих посилань і т. п. позначаються на ефективності воронки продажів. Потенційний клієнт не повинен перервати сеанс з-за технічних проблем сайту.
  • Показник відмови. Необхідно зрозуміти, чому відвідувач відмовився взаємодіяти з вашим сайтом. Що змушує людей покидати ваш сайт? Треба зрозуміти причину відмови і постаратися виправити ситуацію. Поверніться до попередніх пунктів, і знайдіть приховану проблему.
  • Якість трафіку. Люди вбивають свої запити в пошукові системи. Якщо відвідувач не знайшов те, що шукав, він покине сайт. Очевидно, треба регулярно працювати над якістю семантичного ядра. Нецільові запити бажано виключити, а конверсійні – розширити.
  • Системний підхід до збільшення конверсії сайту

    Не існує чарівних шаблонів сайту, над збільшенням конверсії треба працювати. В основі змін сайту лежить ретельний аналіз і тестування різних варіантів сторінок (A/B тестування).

    Для визначення причин низької конверсії потрібно навчитися висувати правильні гіпотези на базі зрозумілих причин, які можна виміряти і класифікувати.

  • Цілі повинні бути налаштовані в системах аналітики і відповідати мікро – і макро-конверсії. Найголовніше – це конверсія на кожному етапі купівлі. Фокус не на всіх відвідувачів, а тільки на покупцях.
  • Аудиторія сайту повинна бути сегментована і загальні показники по всім відвідувачам не настільки важливі. Аналіз статево-вікової вкаже на тих відвідувачів, які роблять покупки. Під їх запити і поведінка доцільно вносити корективи.
  • Налаштування дашбордов і панелей управління. Всі важливі показники сайту необхідно моніторити в онлайн режимі. Це дозволить оперативно реагувати на будь-яку зміну в поведінці відвідувачів.
  • Трансформуйте помічені проблеми гіпотези. Кожна гіпотеза повинна базуватися на зібраних даних і містити в собі рекомендації про те, що потрібно робити далі. Постарайтеся оцінити економічний результат, перш ніж вносити які-небудь зміни. Такий підхід дозволить швидко виявити можливі помилки і почати рухатися в правильному напрямку.

    Базові рекомендації для збільшення коефіцієнта конверсії сайту

    Порада 1: Фокус на ваш заклик до дії

    Відвідувачів сайту треба направляти і підштовхувати до виконання певної дії: здійснити конверсійний перехід. Сфокусувати увагу простіше за допомогою активної кнопки (CTA) або посилання, що містить заклик до дії. Одним із способів підвищити коефіцієнт конверсії є експеримент з різними формулюваннями призову. Спробуйте новий текст кнопки CTA або додайте графічний значок до заклику. Поекспериментуйте з позицією кнопки на сторінці сайту.

    Порада 2: Експериментуйте з макетом, дизайном, змістом і функціональністю цільових сторінок

    Цільові сторінки зазвичай покликані вирішувати три завдання:

  • Вони інформують відвідувача про те, що ваша компанія може запропонувати.
  • Вони можуть зацікавити відвідувача, пояснюючи, чим відрізняється ваша компанія і які вигоди він може отримати.
  • Вони показують, як відвідувач може просто і з ясним розумінням скористатися запропонованою офертою (тобто «конвертуватися»).
  • Іншими словами, цільові сторінки дають достатньо інформації, щоб мотивувати відвідувачів сайту виконати конверсионное дію і обережно підштовхує їх в цьому напрямі. Зміст сайту, макет, стиль і функціональність є частиною цього процесу. Наприклад, сторінка з надмірною інформацією може заплутати відвідувачів, а сторінки без достатнього змісту або некоректної подачею не зможуть мотивувати виконати конверсійний перехід. Необхідно експериментувати з позиціями елементів макета сторінки, змінювати текст і зображення.

    Порада 3: Відстежуйте кілька елементів ключовий сторінки

    Перш за все, треба мати на увазі причини тестування — необхідно досягти конкретного цільового дії або дій. Багато факторів можуть вплинути на успіх у досягненні встановлених вами цілей, наприклад, зростання кількості переглянутих сторінок, збільшення числа реєстрацій на сайті, зростання кількості скачувань файлів і т. д. Важливо відслідковувати ті показники або їх комбінацію, які ведуть до зростання доходу компанії. Контроль одночасно кілька конверсійних елементів на сторінці допомагає визначити, як ваші експерименти ведуть відвідувачів до намічених цілей. Важливо зрозуміти не стільки, як ефективно контролювати ключові показники, а постаратися визначити, чому зміна стало краще сприйматися відвідувачами вашого сайту. Відстеження кліків на кнопках сторінки дасть повну картину про те, як найкращим чином оптимізувати цільові сторінки для збільшення числа потенційних клієнтів.

    Порада 4: Тестуйте цільові сторінки для різних сегментів аудиторії

    Різні відвідувачів ведуть себе по-різному. Наприклад, відвідувачі з органічного пошуку, як правило, витрачають більше часу на веб-сайтах, переглядаючи більше сторінок. Вони мають більш низькі показники відмов, ніж відвідувачі, які приходять з платних рекламних кампаній. Аналогічним чином повернулися відвідувачі інакше переглядають сторінки сайти порівняно з новими. Ці відмінності в поведінці повинні бути враховані у ваших експериментах.

    Порада 5: Експериментуйте і тестуйте цільові сторінки багаторазово

    Природа експериментів диктує умову, що деякі тести ведуть до успіху, а деякі – ні. Позитивний і негативний результати відкривають нові можливості для зростання. Велика кількість тестів прокладає шлях до поліпшення коефіцієнта конверсії сайту. Застосування A/B тестування дає шанс досліджувати нові можливості сайту. У підсумку ваші рішення щодо внесення змін будуть визначатися не почуттями, а перевіреними даними.

    Висновок

    Поняття «хороша конверсія» по суті є суб’єктивною. Навіть якщо вам вдалося досягти коефіцієнта конверсії сайту вище, ніж у конкурентів, немає причини зупинятися. Продовжуйте розвивати свою маркетингову стратегію повернення грошей на вкладені інвестиції. Головна мета – отримання достатньої прибутку.

    © Блог про маркетинг ActualMarketing