Для починаючого підприємця маркетинг може стати нічним кошмаром. Де взяти стартовий капітал? Як підібрати сумлінних виконавців? Як створити клієнтську базу? Що треба зробити для успішного виходу на ринок?

Основи маркетингу для починаючого підприємця

Суть маркетингу для підприємця полягає в розумінні концепції нового бізнесу, в умінні компанії задовольняти потреби клієнтів. Перші зусилля спрямовані на формування торгового пропозиції для потенційного ринку збуту, на визначення майбутнього сприйняття вашого бренду і на позиціонування у свідомості споживачів.

В широкому сенсі маркетинг являє собою соціальний процес, відповідно до якого окремі особи і групи, об’єднані на основі схожих потреб, бажають отримати те, в чому вони дійсно потребують, шляхом обміну своїх грошових коштів на товари і послуги. Він набагато ширший за своїми масштабами, ніж реклама. Маркетинговий процес часто починається з дослідження ринку і призводить до розробки маркетингових цілей, стратегій, формування асортименту і способів реалізації товарів і послуг.

Перші кроки до успіху

Три початкові цілі повинні бути зрозумілі кожному підприємцю:

  • Створення і розширення клієнтської бази
  • Шляхи збільшення продажів кожного клієнта
  • Шляхи збільшення найбільш рентабельних послуг
  • Вам необхідно запропонувати правильний продукт на потрібному місці в потрібний час за правильною ціною. Для цього необхідно визначити шляхи реалізації намічених планів, тобто сформулювати маркетингову стратегію.

    Розробка власного плану маркетингу

    Великі компанії вже давно навчилися вирішувати проблему, як подолати бар’єр виходу на ринок. Для цього вони вкладають великі гроші і створюють ефективний план дій. Безумовно, їм доступна дорога рекламна кампанія. Але малому бізнесу на етапі стартапу дуже важко розраховувати на подібний сценарій.

    Необхідно почати з малого. І для того, щоб ваш бізнес ріс потрібно заздалегідь продумати, як підтримувати довгострокові відносини з клієнтами, спрогнозувати їх майбутні потреби. Вам потрібен свій маркетинговий план.

    Хороший план повинен включати наступні дії:

    • Визначити: що, кому, як і де ви будете пропонувати
    • З’ясувати: хто стане вашим клієнтом і чому він вибере вашу пропозицію
    • Дізнатися: хто стане вашим партнером, а хто буде конкурентом
    • Встановити: цілі, до яких ви будете йти в бізнесі, і як ви будете контролювати їх досягнення
    • Сформулювати: що потрібно зробити для того, щоб досягти намічених вами цілей бізнесу

    Тепер, виконавши описані дії, ви створили план маркетингу, і можете розрахувати свій бюджет, відібравши найбільш доступні та ефективні стратегії.

    Завантажити шаблон маркетингового плану можна за посиланням.

    © Блог про маркетинг ActualMarketing