Системи веб-аналітики сьогодні є невід’ємною складовою запуску і просування будь-якого сайту: будь-то маленький інтернет-магазин, блог або лендінгем під акцію.

У роботі з системами веб-аналітики користувачі поступово занурюються в них проходячи через чотири етапу:

  • На першому етапі аналітика потрібна хоча б заради банального цікавості: «А скільки людей подивилися мій сайт», «А що вони дивляться», «А як довго».

  • Потім маленький проект зростає і починається залучення платного трафіку. Тоді системи веб-аналітики вже приносять практичну користь: дозволяють оптимізувати ключові слова в контекстній рекламі; показують ефективність трафіку з медійної реклами; дають розуміння популярних слів в органічній видачі пошуковиків.

  • Якщо проект перетворюється на продукт, то його необхідно постійно аналізувати. Системи веб-аналітики покажуть вузькі місця воронки продажів, місця «кульгавого» інтерфейсу шляху.

  • На цьому етапі системи веб-аналітики перетворюються в наскрізну аналітику, яка покликана відстежувати весь ланцюжок роботи з користувачем: від залучення на сайт до всіх наступних продажів. Сегментація, кластеризація, когортный аналіз — все це покликане шукати точки зростання бізнесу.

  • Дві основні системи веб-аналітики Яндекс Метрика і Google Analytics володіють в цілому схожим набором базових звітів і функцій. У даному матеріалі ми не будемо зачіпати основні звіти — вони однакові. Краще ми розберемося яка система на якому етапі підходить для ваших цілей і які у них є ключові відмінності.

    Згідно з рейтингом Ruward, найбільш популярною системою є Метрика. Вона встановлена на 44% сайтів доменної зони UA. Analytics тільки на 9%.

    Чи говорить це про те, що Метрика значно краще, ніж Google Analytics? Звичайно немає, але однозначно Метрика значно простіше для новачка. І для більшості користувачів, завдання яких знаходяться на етапі «А скільки користувачів зайшло на сайт?», буде цілком достатньо Яндекс.Метрики. Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс дає можливість в кілька кліків розібратися буквально в кожному звіті, налаштувати необхідні цілі і створити простий дашборд.

    Якщо спектр ваших завдань обмежується базовими показниками, то встановлюйте на сайт код Метрики і працюйте. Далі можна не читати.

    Другий етап: аналіз каналів просування

    Але більшість користувачів систем аналітики вирішують складніші завдання. І для них можна відразу відповісти на питання про те, яку систему ставити. Необхідні і Метрика, і Analytics. Використовуючи одночасно обидві системи вони зможуть отримати всі унікальні переваги, якими вони володіють.

    Якщо в Директе запущена реклама, то Метрика дозволить без будь-яких додаткових налаштувань аналізувати ефективність кампаній аж до конкретних пошукових запитів користувачів. Вона також показує, по яким користувальницьким запитам були переходи з пошуку Яндекса. Analytics вміє робити теж саме для AdWords для пошуку Google.

    Третій етап: робота з конверсіями

    Коли проект перетворюється в продукт з’являється необхідність відстежувати конверсійні метрики на різних етапах воронки продажів, тестувати різні варіанти сторінок і шукати інсайти і патерни користувальницького поведінки.

    Конверсійні показники можна ефективно відстежувати як в Метриці, так і в Analytics. Головне — коректно налаштувати мети. Перевагою Analytics є можливість враховувати асоційовані конверсії та можливість проаналізувати основні послідовності переходів. Це дозволяє оцінити кількість торкань користувачами сайту до того, як вони сконвертируются.

    Для перевірки гіпотез за поданням елементів на сторінках вашого сайту в Google Analytics є інструмент «Експерименти». Він дозволяє робити прості A/B тести: перевірити текст на сайті, розташування і зовнішній вигляд елементів.

    А ось для розуміння інтерфейсу поведінки на сайті унікальний інструмент є у Метрики — Вебвізор. Він записує всі дії користувача на сайті. Ви можете вибрати сегмент користувачів, які довго сидять на сайті, ходять по картках товарів, але так і не купують. Чому? Може бути незручний інтерфейс не дозволяє їм знайти цін або кнопку «У корзину», а може вони йдуть в інші вкладки браузера до конкурентам, у яких дешевше. Проаналізувавши їхню поведінку, ви зможете скласти список гіпотез для перевірки.

    Крім того, на базі Вебвизора в Метриці працюють і різні Карти — кліків, скролінгу. Вони допомагають оцінити ефективність і зрозумілість інтерфейсу вашого сайту.

    Четвертий етап: наскрізна аналітика

    Останній етап розвитку аналітики характеризується її перетворенням з веб-аналітики в наскрізну бізнес-аналітику. На цьому етапі вам необхідно розуміти, як джерела залучення трафіку впливають на кінцеву ефективність бізнесу, як співвідносяться витрати по маркетингових каналах з доходами за ним, які продукти на вашому сайті найкраще продаються і які користувачі їх купують.

    Для вирішення цих завдань більшою мірою підходить Analytics. У ньому є і модуль електронної комерції, який дозволяє відслідковувати продажу і доходи по конкретних позиціях; є і можливість завантаження кастомних даних (наприклад, витрат на Яндекс.Діректа); і когортный аналіз користувачів; і велику кількість готових конекторів до різних баз даних і систем бізнес-аналітики.

    Яндекс.Метрика теж розвивається в цьому напрямку, але є обмеження. Наприклад, в Метрику не можна передавати дані про транзакції по продуктам безпосередньо з сервера, що сильно впливає на точність аналітики з продажу.

    Разом

    Етап 1. Базові метрики — відвідувачі, час на сайті, відмови. Реклама тільки в Директе. Використовуємо Метрику.

    Етап 2. Реклама в різних каналах, робота з пошуковою оптимізацією, сегментація користувачів. Використовуємо Метрику і Analytics.

    Етап 3. Робота над конверсіями. Використовуємо унікальні інструменти Метрики і Analytics для найбільшої ефективності.

    Етап 4. Наскрізна аналітика та аналітика продажів. Великим функціоналом володіє Analytics, але Метрика активно розширює свої функції в бік повноцінної аналітичної системи.

    Оригінал статті знаходиться за посиланням.