Якщо ви не перший день просуваєте послуги компанії за допомогою контент маркетингу, то ви точно знаєте, як важливий документально оформлений контент план для досягнення успіху. Планування формує максимальний потенціал для вашої розповіді про бренд. Ви отримуєте ясне уявлення про маркетингової стратегії в цілому, збільшуєте власну ефективність і підвищуєте рентабельність інвестицій в контент маркетинг. Добре створений контент план забезпечує довгострокову перевагу у конкурентній боротьбі за увагу клієнтів.

Головна проблема контент маркетингу

Існує одна загальна проблема в малому бізнесі, більшість реалізованих контент проектів не використовують планування своїх маркетингових зусиль. Публікація контенту здійснюється за принципом того, що конкуренти також цим займаються. Такий підхід неефективний, він не принесе позитивного результату.

Ефективна стратегія контент маркетингу включає в себе багато аналізу, організацію процесу і планування своїх дій. Такий підхід може здатися непосильним завданням для недосвідчених маркетологів. Але це єдиний варіант, якщо є бажання побачити позитивні результати від контент-маркетингу: зростання трафіку та конверсію відвідувачів у покупців.

Редакційний календар основа для планування

Щоб уникнути безладу, необхідно починати реалізацію контент проекту з редакційної календаря, який на самому початку має мінімально кількість елементів.

Будь-яка публікація повинна спиратися на чіткі і зрозумілі цілі просування. Без чітко визначених цілей контент стає чимось на зразок «білого шуму», він не в змозі задовольнити потреби ваших клієнтів.

Вам буде потрібно для себе вирішити, як часто будете робити свої публікації, які теми станете зачіпати і які типи контенту будуть максимально відповідати поставленим цілям. Без мозкового штурму тут не обійтися.

Ось приклад редакційної календаря Блогу про маркетинг, щоб було простіше зрозуміти, про що йдеться, перш ніж вдаватися в подробиці:

Горизонт планування на початковому етапі рекомендуємо встановити в межах одного календарного місяця. Це дозволить оцінити обсяг витрат та трудомісткість робіт з самого початку реалізації стратегії. По мірі просування проекту буде реалізовано календарний план на більш тривалий період. Ідеальний варіант: календар розробляють на рік з можливістю внесення змін щоквартально.

Цілі для планування редакційної роботи

Редакційний календар вирішує кілька важливих завдань:

  • гарантує, що ви готові контролювати реалізацію власної стратегії контент маркетингу
  • допомагає відслідковувати тенденції ринку і враховувати їх у практичній реалізації
  • спрощує процес генерації нових ідей і проведення мозкового штурму
  • забезпечує порядок в організаційному процесі
  • дозволяє своєчасно і ефективно делегувати частину робочого навантаження віддаленої команді (копірайтер, дизайнер, вебмайстер і т. д.)
  • привчає цільової аудиторії до регулярності споживання інформації, пов’язаної з вашим бізнесом

Практичні етапи робіт контент маркетолога по створенню контент плану

Як сказано було вище, марно займатися просуванням з допомогою контент маркетингу без планування. Це призведе до нульових результатів, і інвестиції розчинятися в загальному обсязі інформаційного потоку.

Розглянемо базові етапи практичної реалізації контент плану, які дозволяють зробити його ефективним інструментом залучення нових покупців.

1. Пошук ключових слів

Як і все, що пов’язано з контент маркетингом, планування багато в чому спирається на пошук ключових слів. Процес створення контент плану починається зі скролінгу релевантних інтересам цільової аудиторії запитів. Необхідно вирішити, яке ключове слово буде визначати тему публікації і який тип контенту буде використаний для цього.

Приклад робочої таблиці маркетолога для пошуку ключового слова:

Списки ключових слів може бути дуже довгим. Доцільно автоматизувати цей процес. Для вирішення цієї задачі існує кілька перевірених інструментів, наприклад Key Collector. Кластеризація запитів дозволяє зробити контент план більш ефективним.

2. Календарі свят і значущих подій

Один з кращих способів додати творчу складову в процес створення контент плану залишається використання мотивів пам’ятних дат і свят. В залежності від вашої галузі деякі дати можуть бути більш актуальними для вашого бренду, ніж інші. Для пошуку нових ідей для створення контенту рекомендуємо використовувати такі корисні поради:

  • звертайте увагу на значущі події, пов’язані з загальними інтересами вашої цільової аудиторії
  • використовуйте можливість привітати ваших відвідувачів з загальними національними святами
  • користуйтеся прийомом «Цей день в історії», описуйте історичні події, пов’язані з вашим бізнесом, які відбулися в цей календарний день
  • використовуйте hashtag, пов’язаний з святковою подією (практично всі свята мають свої власні хештеги)

3. Співпраця та інформаційне партнерство

Час – головний дефіцит в контент маркетингу. Налагоджуйте методику «прослуховування» інтернет простору, цікавтеся тим, про що говорять ваші клієнти, співробітники і читачі. Це найбільш ефективний спосіб зрозуміти, що цікавить цільову аудиторію і як перемогти в конкурентній боротьбі за увагу до ваших публікацій.

Ефективна стратегія контент маркетингу може включати в себе не тільки власний контент. Розвиваючи співробітництво з вашими споживачами, налагоджуючи партнерські стосунки з іншими учасниками ринку, можна дістати величезну частину інформаційного матеріалу для публікацій. Пам’ятайте, найкращі ідеї приходять до вас у співпраці з тими, хто також шукає способи найбільш ефективного просування своїх продуктів на ринок.

4. Контроль опублікованого контенту

Наступний крок при підготовці контенту полягає в розумінні відповідності мети і відгуку зовнішньої системи в цілому. Доцільно провести експрес-аудит створеної публікації, і відповісти собі на наступні питання:

  • не потрапить публікація під ризик накладення фільтрів або банів з боку обраного каналу комунікації з цільовою аудиторією
  • відповідає публікація встановленим критеріям якості: seo-оптимізація, унікальність, відсутність спаму і т. п.
  • вимагається внесення виправлень або доповнень перед публікацією вмісту
  • узгоджується тип контенту заявленим цілям і обраної теми
  • вірно вибраний час для публікації

Хоча цей пункт може здатися зайвим, не можна допускати можливості провалу стратегії з-за недбалого ставлення до всього процесу в цілому. Реакцію зовнішнього середовища (критерії пошукових систем, політика щодо вмісту різних соціальних мереж і форумів, поведінкові особливості цільової аудиторії) доцільно прописати у власній редакційній політиці окремим документом.

Створюємо контент план

Тепер, коли ви розумієте інтереси вашої цільової аудиторії, створили редакційний календар і у вас є безліч ідей для створення корисного контенту, створення контент план стане простим і легким завданням.

Успіх контент маркетингу спирається на регулярність і послідовність дій. Редакційний календар – це план створення і публікації контенту. Контент план найменше регламентується правилами організаційної роботи. Мета його створення полягає в опрацювання стратегії, що включає не тільки редакційний календар, але і вибір каналів комунікацій.

Бажано «не класти яйця в одну корзину», а розподілити маркетингові зусилля по різних каналах комунікацій з цільовою аудиторією. Матриця контенту найкращим чином підходить для вирішення завдання вибору відповідного типу вмісту.

Існує багато різних платних інструментів, таких як, наприклад, CoSchedule, які можуть допомогти вам з вирішенням цього завдання. Але також можна скористатися безкоштовним шаблоном контент плану, який дозволити зробити роботу маркетолога досить добре.

Можна скористатися класичним шаблоном від компанії HubSpot або нашим варіантом, який ми дещо модифікували під свої цілі і завдання.

Планувати контент маркетинг важко, але це того варто

Створення стратегії контент маркетингу – трудомістка частина роботи маркетолога. Потрібно багато часу і ресурсів, щоб звести в єдиний план дій нові ідеї, постійний пошук тим, організацію творчого процесу і оцінку результату.

Але це того варто! Добре організована і добре спланована робота по просуванню проекту з допомогою контент маркетингу дозволить незабаром побачити результат, коли справа доходить до трафіку на ваш сайт. Наступний крок у досягненні економічного ефекту від зростання трафіку та охоплення цільової аудиторії полягає в здатності конвертувати відвідувачів у продажу.

Шаблон розробки стратегії контент маркетингу можна завантажити за посиланням.

© Блог про маркетинг ActualMarketing