Спільні промо-акції приносять відчутний ефект тільки в тому випадку, якщо вони правильно організовані. Незважаючи на те, що ко-маркетинг — один з найпростіших і безпечних способів отримати додаткову рекламу, існує як мінімум п’ять кроків, які необхідно дотримуватися, щоб одержати очікуваний ефект.

Крок 1. Правильний вибір партнера

Від партнера залежить, як мінімум, половина успіху спільної акції. Коли в промо беруть участь відомі бренди такі, як Coca-Cola, Mars, Unilever, MediaMarkt, Централ Партнершип та інші, то увага до кампанії забезпечено.

Але і невеликі компанії можуть знайти партнерів:

  • якщо пропонують справді стоїть і корисну послугу для клієнтів партнерської компанії,
  • якщо компенсують більшу частину витрат.

До співпраці слід залучати партнерів, що виробляють товари і послуги аналогічної якості і цінової категорії. Не слід заважати свою продукцію з пропозиціями конкурентів.

У класичному ко-маркетингу цінності марок і їх цільові групи повинні збігатися. В ідеалі, коли в проекті беруть участь супутні товари, призначені для одних і тих же покупців, він має набагато більше шансів принести результат. Але як показує практика, успішні не тільки проекти, в яких повністю збігається сприйняття споживачами двох брендів, але і таких, які мають помітні відмінності. Схожі ознаки допомагають компаніям успішно комунікувати з новою для себе цільовою аудиторією партнера. В той же час різні емоційні відтінки брендів їх взаємно збагачують.

Крок 2. Вибір напрямку

Існують різні формати взаємодії компаній. До того ж до-маркетинг як явище, що носить самоорганізаційний характер, постійно поповнюється новими ідеями і варіантами ко-партнерства. В залежності від формату бізнесу, масштабу компанії і планованих цілей слід вибирати той чи інший формат взаємодії.

Мережеві магазини успішно співпрацюють з постачальниками, тому прийшовши в супермаркет кожен з нас вибирає акційні товари.

Відмінно зарекомендували себе акції формату «Подарунок за покупку», коли при здійсненні покупок на певну суму або за придбання конкретного асортименту споживач отримує подарунковий сертифікат або купон на знижку в магазин партнера. Відомі мережі магазинів з продажу ювелірних виробів, використовуючи цей нехитрий прийом, змогли отримати приплив нових клієнтів і напрацювали багатотисячну базу контактів.

Говорячи про клієнтських базах, не можна не відзначити один з найбільш простих і незатратных способів крос-просування — це всім відома email-розсилка. Механіка такого співробітництва абсолютно проста і прозора — компанії обмінюються привілеями для клієнтів один одного, і за допомогою email-розсилки запрошують користувачів скористатися спеціальною пропозицією. У листі може бути промокод або купон на знижку, який можна активувати на сайті партнера.

Крок 3. Що ви можете дати і що б хотіли отримати натомість?

За статистикою Асоціації Ко-Маркетингу, найбільш часта причина, з-за якої не складається крос-маркетингове співробітництво, — це відсутність у маркетологів або власників бізнесу чіткого розуміння з чого складається крос-партнерство. Компанії готові використовувати інструмент перехресних продажів, але до кінця впевнені який формат підійде саме їх типу діяльності.

Дійсно, форматів співпраці, які так чи інакше близькі до ко-маркетингу — досить багато. Як мінімум, це — бартерне співробітництво, дропшиппинг, партнерський відсоток за кожного приведеного клієнта і т. д. Але якщо такі формати зосереджені на отриманні фінансових вигод, то правильно вибудуване крос-промо, крім цього, допомагає позитивно впливати на імідж компанії.

План будь-якого крос-маркетинг проекту бере до уваги інтереси всіх сторін, включаючи клієнтів, що сприяє підвищенню лояльності. Для того щоб сформулювати мету ко-маркетингу, задайте собі питання: що я можу дати і що хочу отримати натомість?

Що може залучати в партнері? Його ім’я, бренд, рекламні можливості, цільова аудиторія, ресурси, канали і т. д.

Натомість можна запропонувати:

  • знижки або особливі привілеї для клієнтів партнерів, щоб ще більше розташувати їх до бренду,
  • взаємне розповсюдження рекламних матеріалів, щоб ваші клієнти познайомилися з послугами і товарами партнера,
  • рекламу на сайті, пост в соцмережах,
  • базу для розсилки,
  • POS-матеріали в приміщенні,
  • бюджет на спільні рекламні кампанії і т. д.

Крок 4. Контроль

Будь-яка промо-акція потребує контролю. А вже що говорити про такому вигляді співробітництва, коли від незнайомих вам людей залежать продажу і репутація вашої фірми.

Найпростіший спосіб перевірити, наскільки відповідально підійшов партнер до виконання обумовлених зобов’язань — це послати до нього таємного покупця. Таким чином, можна дізнатися — радять співробітники партнерської організації звернутися до вас чи ні. Також варто звернути увагу на те — лежать купони на знижку в прикасовій зоні.

Крок 5. Оцінити результати

На відміну від інших методів просування крос-маркетинг дозволяє зібрати точну статистику і зрозуміти, яке партнерську напрямок спрацювало краще або гірше.

Аналізуючи отриману від крос-маркетингу прибуток, слід враховувати витрати на друк рекламних матеріалів або подарунки для промо-роздачі. Якщо використовувати крос-роздачу купонів, то для оцінки результатів достатньо порахувати кожен повернувся промо-код. Трафік в 10-15% від поширеного тиражу вважається гідним результатом.

Крім того, не варто забувати про те, що рекламний купон може бути відкладений на час, але при необхідності споживач використовує його. Не завжди після проведення крос-маркетингу продажу наступають відразу ж після проведення акції.

Крос-маркетинг — унікальний маркетинговий інструмент, завдяки якому можна оптимізувати рекламний бюджет і отримувати більш ефективне просування. Він працює при певних умовах, але якщо дотримуватися нескладних правил, то принесе користь будь-якого бізнесу.