Тимур Асланов: особистий бренд – один з найбільш актуальних трендів 2019 року.

У видавництві «Пітер» вийшла нова книга головного редактора журналу «Прес-служба», бізнес-тренера Тимура Асланова «Відрізняйся. Особистий бренд – зброя масового враження». Ми поставили автору кілька питань про книгу і про особистий бренд.

Перше питання – для кого ваша книга?

Книга для тих, хто будує свій особистий бренд або особистий бренд для своїх керівників або клієнтів. А особистий бренд на сьогоднішній день потрібен практично всім, хто хоче чогось у житті досягти значимого. Не лише для зірок шоу-бізнесу, чи політиків, як думають багато хто.

Наявність сильного персонального бренду допомагає досягати своїх цілей підприємцям і чиновникам, фахівцям, які займаються приватною практикою і найманим працівникам, студентам та викладачам. Ким би ви не працювали, чим би не займалися, наявність особистого бренду допомагає випереджати інших, отримувати більше грошей, ніж інші, отримувати більш вигідні контракти і пропозиції, підвищення по службі і нові корисні зв’язки.

Саме тому книга розрахована на широке коло читачів, а не тільки на піарників, фахівців з просування осіб або керівників. Кожен знайде в ній цікаві інструменти для себе і отримає розуміння, як і навіщо цим займатися.

Чому ви вибрали цю тему, чому вона є актуальною сьогодні?

Величезна кількість реклами і продають текстів, які валяться на кожного з нас звідусіль призводить до того, що ми перестаємо вірити цим повідомленням, перестаємо їх сприймати. Але ми віримо людям, яких знаємо або хоча б дізнаємося.

І якщо сьогодні ви хочете достукатися до своєї цільової аудиторії з яким-небудь меседжем, вам потрібно, щоб вас впізнавали, щоб побачивши ваше обличчя, люди відразу згадували хто ви і що ви робите. Довіри до конкретних людей набагато більше, ніж до компаній і брендів.

До того ж розвиток соціальних мереж дає сьогодні практично кожному необмежені можливості для просування персонального бренду. І що важливо – навіть тим, у кого не дуже добре з бюджетом або він практично на нулі.

Уявити таке навіть 10 років тому було практично неможливо. Тоді основним інструментом просування все-таки були ЗМІ. А для роботи з ними потрібні були професійні навички піарника.

Сьогодні ЗМІ нікуди не поділися, але їх значення суттєво менше. І все більше людей розуміють важливість особистого бренду, і ті, хто раніше казав: «гроші люблять тишу» поступово розуміють, що для збільшення прибутку треба бути на очах, бути помітним, бути відомим.

Я вважаю, що «особистий бренд» – один з найбільш актуальних трендів на 2019 рік і в тому числі тому я написав цю книгу. Хоча самою темою займаюся досить давно, консультую і веду тренінги. І з кожним роком ці тренінги все більш затребувані.

Дайте п’ять порад тим людям, які сьогодні вирішили почати просувати свій особистий бренд.

Рада перший: почати потрібно, безумовно, з визначення цілей і завдань. Зрозуміти куди ви хочете прийти і де виявитися. І навіщо вам це потрібно. Адже особистий бренд-це не самоціль. Це інструмент досягнення якихось інших цілей. Почніть з відповіді на питання яких.

Порада друга: визначте яку саме картинку в головах ваше цільової аудиторії ви хочете у результаті намалювати. Який спосіб? Це плавно випливає з попереднього пункту. Якщо в першому пункті ви собі намітили в якості мети крісло мера вашого міста, то у другому пункті ви повинні намалювати картинку – яким ви повинні бути в очах жителів вашого міста, щоб вони захотіли собі вас в якості мера. Ну а якщо ваша мета, стати стоматологом номер один або ріелтором номер один у вашому місті чи регіоні – тоді картинка буде інший.

Порада третя: зрозумійте у який момент ви знаходитесь на даний момент, щоб зрозуміти, який шлях вам належить виконати до наміченої мети. Для цього проведіть аудит вашого персонального бренду. Ваш особистий бренд-це те, що пошуковики видають у відповідь на введення вашого імені та прізвища. Забиваєте себе в пошук і дивіться, що видають Яндекс і Гугл. І ось результати видачі це і є ваше положення на сьогоднішній день. Потрібно оцінити кількість посилань і їх тональність – багато про вас пишуть або мало, добре, погано чи нейтрально. І далі ваша задача – нарощувати кількість посилань у видачі з позитивом і нейтральним згадкою.

Порада четверта: не бійтеся порушувати кордони. Якщо ви хочете швидко отримати охоплення і популярність, вам не потрібно чекати в загальній черзі, а прориватися вперед. Для цього використовуйте нестандартні ходи, провокації (в міру, щоб не відлякати цільову аудиторію зовсім), в тому числі не нехтуйте конфліктами з іншими бажано більш відомими персонами. Якщо грати за правилами і бути гарним, шлях може зайняти набагато більше часу.

Порада п’ята: давайте цінність. Особистий бренд-це не просто бути відомим. За популярністю має щось стояти. Якась користь для вашої аудиторії, якась цінність. Діліться експертизою, допомагайте вирішувати питання, давайте цінні рекомендації у своєму блозі або акаунті в соцмережах. Займайтеся контент-маркетингом – це відмінний спосіб довести свою експертність і завоювати авторитет.